Press "Enter" to skip to content

אימוני כושר למבוגרים בחיפה

אימוני כושר למבוגרים בחיפה – חוזרים לכושר!

ככל שחולפות עלינו השנים, רמת התפקוד הכללי של הגוף שלנו מתחילה להתדרדר. המפרקים נשחקים, מסת השריר והעצם בירידה, מערכת הלב והנשימה כבר לא כמו שהיו פעם ויציבות הגוף מתחילה להתערער.

עם כל זה לא ניתן להתווכח. זהו הטבע של הגוף שלנו. ובכל זאת, אין ספק שניתן להאט את קצב הירידה בתפקוד, לחזק את מערכות הגוף ולשמר את הבריאות הקיימת.

הדרך היעילה ביותר לדאוג לעצמנו ולאיכות החיים שלנו, היא בעזרת אימוני כושר שגרתיים, לא מתישים מדי, לא גוזלים זמן רב מדי, אבל מאפשרים לנו להנות מנפש בריאה בגוף בריא.

אימון כושר למבוגרים שונה במקצת מאימוני הכושר שמיועדים לאוכלוסייה הצעירה יותר. יש להתחשב במגבלות של הגוף, שהופך רגיש יותר לפציעות, ואינו חסון ויציב כמו שהיה פעם.

האימונים יכולים להיות אינטנסיביים יותר או פחות, תלוי ביכולות הגופניות שלכם, ובכל מקרה קיים מגוון רחב מאוד של תרגילים אשר ניתן לבצע גם בבית וגם בחוץ, עם ובלי מכשירים, שישמרו על יציבות ובריאות הגוף, על מצב רוח טוב ורמת חיים גבוהה.

איזה תרגילים מומלצים במהלך פעילות גופנית למבוגרים?

כאן טמון סוד הקסם. תופתעו לגלות כמה קל לבצע כיום אימוני כושר יעילים ופשוטים. כדי לשמור על גמישות הגוף, לשכך כאבים, לחזק את השרירים ולשמור על משקל תקין, לא תמיד צריך ללכת לחדר כושר או לקאנטרי.

אימוני כושר למבוגרים יכולים לכלול פעילות אירובית ואנאירובית, תרגילי גמישות ותרגילים שנועדו לעבוד על השרירים אשר שומרים על יציבות הגוף. טווח ההשקעה בפעילות הספורטיבית הוא רחב וכל פעילות היא חיובית ונכונה לגוף, ובתנאי שהיא נעשית כמו שצריך.
לפעמים מספיק לבצע אימונים פשוטים כמו טיפוס במדרגות, תרגילי מתיחה בסיסיים, עבודה על שרירי הגוף בעזרת תנועה או כלים שנמצאים בכל בית. גם הליכה, ריצה, שחייה ורכיבה על אופניים באים בחשבון ויעילים בגיל מבוגר.

ובכל זאת, ישנם גם הסיכונים אשר חשוב מאוד להכיר. הקפדה על עבודה נכונה עם הגוף ובהתאם ליכולותיו היא חשובה לכל גיל, אבל אחת כמה וכמה בגיל השלישי, כשכלל מערכות הגוף רגישות יותר וזמני החלמה מפציעות ארוכים מבעבר.

כיצד תורמת לחיים פעילות גופנית ונכונה?

מחקרים מצביעים על מסקנות חד משמעיות. פעילות גופנית מאטה את קצב הירידה בתפקוד מערכות הגוף, מעלה את שמחת החיים ואת איכות החיים וכמובן שגם מאריכה אותם.

אנחנו מרגישים צעירים יותר, נראים צעירים יותר, ומפחיתים סיכון למחלות או תאונות כאלה ואחרות, בזכות שמירה על מערכות הגוף ויציבות גבוהה.

מומלץ מאוד ואף רצוי להיוועץ עם אנשי מקצוע בטרם אתם מתחילים לבצע פעילות גופנית למבוגרים. כך תוכלו לדעת איזו פעילות מתאימה לכם ואיזו לא, מהי רמת העבודה המומלצת בהתאם למצבכם, וכיצד ניתן לייעל ולשפר את התרגילים, והעיקר שתהיו בריאים.