Press "Enter" to skip to content

בדיקת נקודות חן חדשות

כך תבדקו את נקודות החן שלכם

נקודות חן הן אותם נקודות שחורות או חומות שמופיעות על העור של כולנו. לכולם יש נקודות חן כאשר אצל בהירי עור הנקודות הללו יכולות להיות בהירות יותר. גם נמשים מורכבים מאותו חומר מהן מורכבות נקודות חן וזה המלנין. המלנין שנוצר לנו בגוף על ידי המלנוציטים יכול להיות בעייתי מאוד כאשר הוא נוצר באופן בלתי מבוקר מה שמעיד על חלוקה מלנוציטים גבוהה ומוגזמת שיכולה ליצור גידול סרטני. כדי לבדוק את העניין יש ללכת לרופא עור במהרה ולהראות לו את כל נקודות החן שיש לכן בגוף, על ידי בדיקה במראה או באמצעות בן משפחה. גם נקודות חן חדשות צריכות להחזיר אתכם לבדיקה רפואית אחת לתקופה.

האם העור שלנו ממשיך להתחדש?

העור שלנו לא מפסיק להתחדש לעולם. בכל פעם שאנו נחבלים אנחנו יכולים לראות כיצד העור מחדש את עצמו אך העור יכול להתחדש גם בלי קשר לפציעות. העור שלנו חי ונקודות חן חדשות מופיעות בדיוק בגלל אותם שינויים. לכן גם אם הלכתם לבדיקה של נקודות חן אצל רופא עור יש להיות ערניים ולשים לב מתי מופיעות נקודות חן חדשות שמצריכות בדיקת רופא. העור ממשיך להתחדש ולייצר תאים חדשים בכל יום כאשר השכבה העליונה ביותר, האפידרמיס, היא שכבה של אותם תאים מתים שמהווים את ההגנה החיצונית הראשונית.

העור יחלה אם לא תשמרו עליו

העור שלנו לא מושפע רק מהגנים שלנו ומההרכב שלו אלא יכול להשתנות מגורמים חיצוניים. גל סוגי הקרינה  המסוכנות לא בריאות לעור בעיקר הקרינה מהשמש, הקרינה מהשמש ידועה בתור קרינת UV או בעברית, קרינה אולטרה סגולה, שיכולה לגרום לשינוי ב-DNA בתאים והוכחה שקשורה למחלות סרטן העור.