Press "Enter" to skip to content

בין ספרד לצרפת: הכירו את רכס הרי פירנאים

הרי הפירנאים מפרידים את חצי האי האיברי מאירופה. הם מהווים גבול טבעי בין ספרד לצרפת ולכן מושכים אליהם תיירים מכל רחבי העולם. אורכם של הרי הפירנאים מחוף הים התיכון ועד חוף האוקיינוס האטלנטי הוא 430 מטר, כאשר הפסגה הכי גבוהה שעליהם נקראת אנטו ומגיעה לגובה של לא פחות מ-3,404 מטר מעל פני הים.

הפירנאים מהווים אטרקציה תיירותית מהשורה הראשונה. אפשר לתכנן טיול להרים האלה במסגרת ביקור קצר בצרפת או בספרד, ולשלב אותם גם עם חופשה באנדורה. בעמקים הגבוהים שבמרכז הפירנאים שוכנות תרבויות שהיו עד לא מזמן מבודדות לחלוטין, ולכן מגיעים לשם גם קבוצות גדולות של חוקרים ואקדמאים. חוץ מזה, ניתן לתאם טיולים מאורגנים סביב הרכס ולשלב את הביקור עם אטרקציות נוספות.

תיירות חורף מכל הסוגים

מומלץ להקדיש זמן לתכנון טיול בהרי הפירנאים בחורף. ההרים מזוהים עם ספורט אתגרי של החורף, כמו לדוגמא מסעות רגליים של שעות ארוכות, ראפטינג, אופני הרים, קפיצות באנג'י ועוד. משפחות עם ילדים יכולות לבלות בצורה בטוחה בפארק הלאומי של הרי הפירנאים ולראות מקרוב גם ציורי קיר וממצאים פרהיסטוריים.

פירנאים מציעים שילוב בין חופשה שקטה ותנאים סוערים. הם מומלצים עבור טווח רחב של גילאים וניתן לטוס ליעדים קרובים ישירות מישראל. הרי הפירנאים מתאימים גם למי שמעולם לא ביקר במערב אירופי, כי קל יחסית להתמצא בהם. מסלול הטיול הקלאסי של הפירנאים כולל גלישת סקי, ביקור באתרי הספא וכניסה לאתרי מורשת של אונסק"ו כמו הכנסיות הרומנסקיות.

לסיכום, יש הרבה דברים שכדאי לדעת על רכס הרי הפירנאים. הכי חשוב לשלב את הביקור בהרים האלה יחד עם הטיול באירופה ולנצל כל דקה פנויה.