Press "Enter" to skip to content

הרמת סינוס

מדוע יש לבצע טיפול של הרמת סינוס?

בין הטיפולים השונים אשר ניתנים היום בתחום הכל כך מורכב ומגוון של שיקום הפה, יש מקום מרכזי לטיפולים של הרמת סינוס למי שזקוק לכך. חשוב לציין את העבודה כי מטבע הדברים הטיפול שנקרא הרמת סינוס, קשור באופן הדוק לטיפולים של השתלות שיניים. למעשה, כמעט אף פעם לא מדובר על טיפול עצמאי, אלא על סוג של טיפול מקדים שיש לבצע, בטרם ההשתלה. אך מדוע בעצם חשוב לבצע הרמת סינוס? כדי להבין זאת, ניכנס רגע לתוך מנגנון העבודה של השתלת השיניים. בכדי שהשתל הדנטלי ייקלט היטב, יש צורך בעצם להכניס אותו לתוך עצם השן, אשר בסופו של יום תתלכד סביבו ובעצם תקבע אותו, וכך על השתל יהיה ניתן להתקין את הכתר המלאכותי. עם זאת, יש מקרים רבים בהם אין מספיק עצם – שכן אצל אנשים מבוגרים, השיניים נשרו מלכתחילה, בשל מחסור בעצם השן.

ולכן מכניסים עצם חדשה

לכן, בטיפולים של הרמת סינוס, אפשר בעצם הבטיח שהשתל ייקלט היטב, ע"י החדרה מחודשת של חומר לתוך החל הריק, כדי שבעתיד הוא יהווה תחליף לעצמם, ויהיה ניתן לקדוח בתוכו, ולהכניס לשם את השתל. חשוב מאד להבין עד כמה הטיפול של הרמת סינוס הוא נחוץ, שכן אם חו"ח יתבצע קידוח לתוך עצם השן כשהיא חסרה – אזי הדבר יפגע בסינוס, ויגרום להתפתחות של זיהומים (ומכאן שמו של הטיפול – הרמת סינוס, כך שיהיה ניתן בחלל שהורם למלא בתחליף לעצם השן).

האם תמיד הטיפול נדרש?

למרות שהטיפול של הרמת סינוס הוא נפוץ למדי בקרב אנשים שעוברים השתלות שיניים, הוא לא מתקיים תמיד. לרוב, אם מדובר על אנשים צעירים שצריכים לעבור השתלת שיניים עקב תאונה, אין צורך בטיפולים של הרמת סינוס. עם זאת, אנשים מבוגרים כאמור שסובלים מנשירת שיניים – הם יצטרכו כמעט בוודאות לעבור טיפול מקדים של הרמת סינוס. לכן, חשוב מאד לפנות לרופא שיניים מומחה שיבצע צילום של חלל הפה, ויסביר לכם האם יש צורך בטיפול.