Press "Enter" to skip to content

טיפול בכאבי גב

האם תמיד טיפול בכאבי גב הם מורכבים?

כבר מספר שבועות שאתם סובלים מכאבי גב שרק הולכים ומתגברים הניסיונות שלכם להשתמש בתרופות מתאימות, במזרנים ובכיסאות אורתופדיים לא עזרו עד כה, ונראה כי הכאב כלל וכלל לא עובר. ככל הנראה, יש לכם בעיה רפואית מורכבת יותר מן הסתם – אפשר שיש כאן מקרה של פריצת דיסק ויציאה של החומר הסחוסי, אפשר שיש בכלל שבר בחוליות, ואפשר שמדובר על תזוזות בעמוד השדרה. מכל מקום, אתם צריכים לעבור טיפול בכאבי גב שיהיה חודרני ככל הנראה. אולם, עד כמה חודרני הוא יהיה?

לא חייבים לעשות ניתוח מלא

בעבר, כאשר היה מדובר על טיפול בכאבי גב שהוא גם חודרני, היה בעצם מדובר על ניתוח מלא של ממש. הניתוח כולו היה מתבצע בהרדמה מלאה, והרופא המנתח היה פותח את אזור הגב, ומבצע שם את הטיפול הנדרש. יחד עם זאת, כיום הרפואה התקדמה, והניתוח המלא שמור אך ורק למקרים הקשים והמורכבים ביותר של כאבי הגב. במקום זה, אפשר לעבור כיום גם טיפול בכאבי גב אשר יהיה אמנם חודרני – אך ברמה מינימלית ומזערית מן הסתם.

על איזה טיפולים מדובר?

בין השאר, מדובר על טיפול בכאבי גב אשר מיועד לפתירת בעיות של פריצת דיסק. בטיפול המזערי, מוחדרת מחט זעירה לתוך אזור הדיסק, ואז שואבת את הסחוס המיותר אשר גורם לכאבים. מדובר על טיפול אשר מקל על הכאב ב – 70% מהמקרים, והוא נחשב אפקטיבי באופן מיוחד. ישנם גם טיפולי קובלציה מיוחדים, אשר בהם באמצעות מחט זעירה שולחים פולסים חשמליים לדיסק, וכך מקטינים את הנפח שלו כמובן.

עוד מגוון של טיפולים

יש עוד שיטות של טיפול בכאבי גב, שלא באמצעות ניתוח מלא. כך למשל, ניתן לעבור ניתוח ייחודי לקיבוע עמוד השדרה. הניתוח  נעשה בהרדמה מקומית, ובאמצעות חתך קטן באזור עמוד השדרה, מחדירים צ'יפ שמורכב מטיטניום. הצ'יפ מסייע למקם מחדש ולקבע היטב את עמוד השדרה שלכם, וכך לא רק לפתור את הכאבים – אלא גם לפתור את הבעיה כולה מן היסוד.