Press "Enter" to skip to content

כל מה שצריך לדעת לפני שמעבירים תרומה לנזקקים

העברת תרומה לנזקקים דורשת הכנה מוקדמת ושמירה על כמה דגשים חשובים. קודם כל, צריך לבדוק דרך מי מעבירים כל סוג של תרומה לנזקקים ועד כמה זה מבוסס ואמין. כך למשל רבים מאיתנו מעוניינים לתת תרומה לנזקקים אבל עושים את זה בצורה עצמאית, על בסיס פלטפורמות באינטרנט וללא כל תהליך אימות. התוצאה היא תרומות שלא מגיעות ליעדן ובעיקר תרמיות הונאה חמורות שצריך לדעת כיצד להיזהר מהן.
למידע נוסף על תרומה לנזקקים לחץ כאן.

עוד משהו שצריך לדעת הוא שלא תמיד דווקא תרומה כספית היא בעלת הערך הגבוה ביותר. בסופו של דבר, כל סוג של תרומה לנזקקים נמדדת ביכולת שלה לתת מענה על הצרכים של קהל היעד והאוכלוסיות המוחלשות. כפועל יוצא מכך, חלק מהתרומות אכן יכולות להיות כספיות – אבל אחרות צריכות לכלול העברת ציוד חם, מכשירי חשמל וכן הלאה. בכל אחד מהמקרים האלה, חשוב לבחור היטב את האופי של התרומה ואת היתרונות היחסיים שלה.

עם מי אפשר להתייעץ לגבי תרומה לנזקקים?

החדשות הטובות הן שכיום ניתן לרכז את כל השאלות לגבי תרומה לנזקקים תחת קורת גג אחת ולעשות את זה בצורה מקצועית, מהירה ומסודרת. ברוב המקרים, הגורם שאליו פונים הוא כמובן גופי רווחה מהמגזר השלישי. אותם גופים יכולים להקצות מתנדבים שישמחו לתת לנו תשובות לשאלות הנפוצות ולהסביר מה עלינו לעשות כדי להעביר תרומה לנזקקים מכל רחבי הארץ.

תמיד אפשר להתייעץ עם חברים, קרובים ובני משפחה שנתנו בעצמם תרומה לנזקקים והיו מרוצים מהתוצאות. אם התרומה מגיעה לנזקקים על ידי חברים ומשפחה שאנחנו סומכים עליהם, כנראה שגם המידע יהיה אמין. בהמשך, כבר נלמד טוב יותר כיצד להעביר כל תרומה כזו גם באופן עצמאי.