Press "Enter" to skip to content

סוגי סרטן העור

מה הקשר בין נקודות חן לסוגי סרטן העור?

סרטן היא אחת המחלות הקשות ביותר שיש ולפעמים הסימנים הפשוטים ביותר יכולים להתריע בפנינו מראש. סרטן העור הוא אחד מהסרטנים הקשים ביותר ויש לו שלושה סוגים עיקריים: מלנומה, קרצינומה של תאי הקשקש וקרצינומה של תאי הבסיס. נקודות החן שפזורות על הגוף של כולנו יכולות להיות נקודות שגרתיות למדי, בשפה רפואית הן נקראות שומות, אך חלק מהן יכולות להיות סימן גדול ביותר לסרטן עור שמתפתח ממש בתוך עורנו. נקודות חן הן למעשה גידול בעור ובמקרים מסוימים הגידול הזה יכול להסביר לנו על חלוקה בלתי מבוקרת של תאים שגורמת לסרטן.

מתי השומות צריכות להדאיג אותי?

לא כל שומה צריכה להדאיג כיוון שרוב השומות לא קשורות לאף אחד מכל סוגי סרטן העור שאנו מכירים אך חלק גדול מהן יכולות להיות סימן מקדים שיציל את חייכם. שומה גדולה מאוד וגבוהה משמעותית משטח העור חייבת להיבדק למרות שיכולה להימצא תקינה לחלוטין, כך גם עם שומה מגרדת או מדממת. בנוסף, שומה חדשה צריכה להפנות אתכם לבדיקה אצל רופא עור וכך גם עם שומות לא סימטריות, שומות שהשטח שלהן או הצבע שלהן אינו ברור ואחיד וכמובן שומה שמשתנה עם הזמן. חשוב להיבדק אצל רופא עור לפחות אחת לשנה כדי שיוודא שכל השומות תקינות ואף אחת מהן אינה מהווה סימן מקדים לסרטן.

האם כל סרטן עור הוא סופני?

חלק מסוגי סרטן העור מאוד חמורים כמו למשל המלנומה וחלק יכולים להיות בעלי ריפוי מלא גם בשלב מתקדם. קרצינומה בתאי הבסיס מסוכנת פחות מקרצינומה בתאי הקשקש ושתיהן פחות חמורות מהמלנומה אך לכולן יש יכולת ריפוי שתלויה מאוד בזיהוי המוקדם. גם מלנומה שידועה כאחד מסוגי סרטן העור הקשים ביותר יכולה להיות בעלת ריפוי מלא בשלב הראשון של המחלה אך בשלב מאוחר כל סרטן יהיה בעל סיכויי החלמה נמוכים.