Press "Enter" to skip to content

פאות לחולי סרטן – כיצד להתאים פאה

חולי סרטן רבים אשר עוברים טיפולי כימותרפיה מאבדים את שיערם כתוצאה מנשירה. חומרי הכימותרפיה משמידים תאים סרטניים בגוף החולה, אך משמידים גם תאים בריאים ומשפיעים בכך על תפקודם של זקיקי השיער. תופעת נשירת השיער אצל חולי סרטן הנה תופעה לא נעימה אשר משפיעה על דימוי הגוף והדימוי העצמי של החולים. אחד הדברים המומלצים לטובת החולים היא התאמת פאות לחולי סרטן.
התאמת הפאה לסגנון הרוכש
בבואנו להתאים פאה, צריך לקחת בחשבון את המראה המקורי של חובש הפאה כמו גם את טעמו האישי וסגנונו של הלקוח. בנוסף, חשוב לדעת האם רוכש הפאה מעוניין לשמור על מראה שערה, ולרכוש פאה הקרובה כמה שיותר למראה שיערה הטבעי או שרוכש הפאה מעוניין דווקא להתנסות במראות שונים ומגוונים בתקופה בה הוא נזקק לחבוש את הפאה.
אם הלקוח רוצה לשנות את מראה שערו ולגוון, הוא יכול לרכוש כמה פאות לחולי סרטן מחומרים סינתטיים, שהינן פאות אשר מחירן אינו גבוה.
אם מטרת הרוכש היא ליצור מראה זהה לזה שהיה לו טרם המחלה, מומלץ  לרכוש פאה הקרובה ביותר בצבעה ובעיצובה לשיער ראשו בטרם נשר. לשם כך רצוי להתחיל בתהליך בחירת הפאה עוד בטרם החל תהליך הכימותרפיה. מומלץ לרכוש פאה בצבע הקרוב ביותר לשיער הראש, או בגוון מעט בהיר ממנו. חבישת פאה בצבע כהה יותר לצבע השער המקורי תבליט את עובדת השימוש בפאה.

כמה טיפים לסיום

חשוב לזכור שעם נשירת השיער, היקף הראש קטן ולכן יש לקחת זאת בחשבון בעת הזמנת פאות לחולי סרטן. לסיום, יש לזכור כי עם תחילת הטיפול הכימותרפי, העור בכלל ועור הקרקפת בפרט עלולים להיות רגישים או יבשים ורצוי להתאים לפאה רפידה היפואלרגנית אשר תפחית את תחושת הגירוי בעת לבישת הפאה.