Press "Enter" to skip to content

כיצד לבחור משקפי ראייה לילדים?

אתם שמים לב שמזה זמן רב, הילדים שלכם מתקשים לראות את מה שקורה סביבם, במובן הכי מילולי שאפשר. אם אתם רואים שהילדים שלכם מתקרבים למסך הטלוויזיה או המחשב, ומנסים לצמצמם את העין כדי למקד את מבטם – אפשר שצריך לבחור עבורם משקפי ראייה. נכון להיום, כ10% מבעיות הראיה בקרב אנשים שנעזרים במשקפיים, מקורן עוד בבעיות מילדות, כאשר מדובר על הגיל הרך שבין שנתיים לחמש. לכן, חשוב מאד להיות ערניים, ובמידת הצורך להתאים לילדים שלכם משקפי ראייה שיוכלו לסייע להם.

כך תבחרו את הזוג המתאים

ראשית, לפני שרצים לבחור משקפי ראייה, חשוב לקחת את הילד לבדיקת ראיה, כדי להבין האם אכן יש בעיית ראיה, ובמידה וכן – האם המשקפיים הם פתרון יעיל לצורך תיקון הראיה. השלב הבא, יהיה הבחירה בזוג המשקפיים המתאים. רצוי לבחור משקפי ראייה אשר לא יכבידו על הילד, וגם לא יהיו גדולים מידי. חשוב מאד לשתף את הילד כמה שיותר, שכן יש להניח שהוא יענוד את המשקפיים לאורך כל היום – וחשוב שהם ימצאו חן בעיניו. יש ילדים שלעתים נרתעים מהמראה של משקפי ראייה, ולכן כדאי לעשות להם כמה שיחות הרגעה, להסביר להם שלאנשים רבים וגם ללא מעט ילדים יש כיום משקפיים, ואף להציג את המשקפיים בתור פריט לבוש ייחודי שיש להם.

האם המספר עולה?

ברוב המקרים, כשבוחרים משקפי ראייה לילדים, יש לקחת בחשבון שתוך זמן מסוים המספר שלהם ישתנה, ולרוב יהיה מדובר על מספר שילך ויגדל. לכן, חשוב מצד אחד לקנות משקפי ראייה איכותיים שיספקו תיקון טוב, אך יש לקחת בחשבון שאפשר שתוך שנתיים כבר יהיה צורך לקנות זוג חדש. על כן, אפשר גם להיעזר בהנחות שקופות החולים מציעות מעת לעת למבוטחים, ברכישת משקפי ראייה עבור ילדים.