Press "Enter" to skip to content

אבחון סרטן העור

מהו סרטן העור?

סרטן העור הוא שם כולל לכמה סוגים של סרטן שמקורם בגידול של תאי העור. ישנם שלושה סוגים עיקריים של סרטן עור. הסוג הראשון, המוכר ביותר והקטלני ביותר, הוא המלנומה. מלנומה הוא סרטן שמקורו בגידול של תאי מלנוציטים, תאים שנמצאים באופן טבעי בעור ואחראים על ייצור הפיגמנט שמרכיב את צבע העור. הסוג השני של סרטן עור הוא קרצינומה של תאי הבסיס, שמהווה את תשעים וחמישה אחוז מהמקרים ולמזלנו הוא גם הכי פחות מסוכן. הסוג השלישי הוא קרצינומה של תאי הקשקש, שמהווים את שכבת העור החיצונית ביותר. אבחון סרטן העור בצורה מדויקת ובזמן יכול להציל חיים.

כיצד מאבחנים סרטן עור?

מכיוון שסרטני עור על כל סוגיהם מחילים לרוב בצורה מקומית נגע על פני העור, אבחון סרטן העור מתחיל בבחינה מדוקדקת של הנגעים השונים, נקודות החן, השומות והנמשים על פני העור. כמובן שלא כל נקודת חן טבעית על העור היא פוטנציאלית להתפתחות סרטנית, אולם ישנם כמה מאפיינים של נקודות ושומות על גבי העור שצריכים לעורר נורות אדומות ולשלוח אתכם לבדיקה אצל הרופא. בין הסימנים המחשידים הללו ניתן למנות סימנים על פי ארבעת הגימ"לים: שינוי בגודל של השומה, שינוי בגוון של שומה לצבעים לא אחידים, שינוי בגיאומטריה של השומה לצורות לא רגילות ושינוי בגבולות של השומה כך שאינם ברורים.

אל תהססו לפנות לרופא

אבחון סרטן העור כמה שיותר מוקדם יכול להציל חיים ולשפר בצורה משמעותית את סיכויי ההחלמה של החולה. בכל מקרה בו הבחנתם באחד מהשינויים שתיארנו בגופכם, אל תהססו לפנות לרופא עור ולבדוק את העניין יותר לעומק ובצורה מקצועית. לנמנים על קבוצות הסיכון, מומלץ אף לשמור על מעקב שנתי קבוע אצל הרופא.