Press "Enter" to skip to content

כאבי ברכיים

כאבי ברכיים – סיבות שונות

יש לא מעט בעיות אורתופדיות שונות אשר מהן סובלים אנשים רבים מכל מיני סיבות, חלקן סיבות גנטיות וחלקן סיבות אשר נובעות מאורח החיים ומן ההשפעות שלו על גופם בסופו של דבר. בין הבעיות השונות ניתן לומר בוודאות כי בעיות של כאבי ברכיים אלה הן בעיות שגם נשים וגם גברים מתלוננים עליהן, ובהחלט ניתן לומר שהשכיחות של כאבים כאלה היא גבוהה ביותר וכמובן שמדובר על מגבלות וכאבים מציקים ביותר מן הסתם. אתם סובלים בעצמכם מכאבי ברכיים ורוצים לדעת מה לעשות בנידון? אם כך, תחילה כדאי שתנסו להבין ממה זה נובע.

הסיבות העיקריות לכאבי ברכיים

יש מספר גורמים עיקריים לכאבי ברכיים שמהם אנשים סובלים, והסיבה הראשית היא שחיקה. כלומר, ככל שהגיל עולה אפשר לראות יותר תלונות על כאבי ברכיים, אך יחד עם זאת, גם שחיקה שנגרמת כתוצאה מעיסוק מוגזם בספורט יכולה לגרום למצב של כאבי ברכיים.

הסיבות הנוספות

עוד גורמים לתלונות על כאבי ברכיים אלה הם גורמים כמו בעיות מכאניות, דלקות של מפרקים ואפילו זיהומים שונים. חשוב ביותר כן לעצור ולזהות את מקור הבעיה, כיון שאם תגלו מהו מקור הכאב יהיה לכם הרבה יותר פשוט לדעת איך להתמודד איתו. כלומר, אם מדובר על זיהום הרי שצריך להתמודד עם הזיהום, לסלק אותו ורק לאחר מכן להתחיל לעשות טיפולים שונים כדי לא לחוש את הכאב.

בעיות מכאניות ושחיקה

כתוצאה מכך שברוב המקרים שבהם מתקבלות תלונות על כאבי ברכיים למעשה מדובר על שחיקה ובעיות מכאניות, אפשר לראות כיצד פיזיותרפיה יכולה לעזור. זה נכון גם למקרים שבהם התרחשה תאונה בחומרה כזו או אחרת, ואין ספק שאם גם אתם סובלים מכאבי ברכיים אז כדאי לכם לנסות לעשות פיזיותרפיה. יש תרגילים מסוימים של פיזיותרפיה שתוכלו ללמוד ולעשות לבדכם, אך יש גם מקרים שבהם לא יהיה כדאי לוותר על טיפוליו של פיזיותרפיסט מקצועי. אפשר להתמודד עם כאבי הברכיים ואפשר להפחית אותם, כך שכל מה שאתם צריכים לעשות הוא להבין את המקור להם וגם למצוא את הטיפול המתאים.