Press "Enter" to skip to content

דרכים לאבחון סרטן העור

אבחון סרטן העור באופן עצמי

יש אנשים שמזלזלים מאוד בכל מה שקשור לבעיות בגופם והשאננות הזו יכולה לעלות לכם ביוקר ואפילו בחייכם. אבחון סרטן העור מציל חיים והוא כבר הציל חיים של אנשים רבים, אך גם לא עזר לאנשים רבים אחרים שגילו אותו בשלב מאוחר מידי. אבחון סרטן העור באופן עצמי מצריך מכם אך ורק מעט זמן פנוי ועוד אדם נוסף שאותו אתם מכירים באופן אישי כדי שיעזור לכם לבדוק את כל שטח גופכם. יש לחפש נקודות חן חשודות, כאלו שעונות למספר קריטריונים בנוגע לצבען, שטחן וסממנים אחרים, ולאחר מכן להגיע לרופא כדי שיבדוק באמצעות מכשירים מתקדמים יותר.

אבחון סרטן העור על ידי רופא

אחרי שהבנתם שיש לכם נקודת חן חשודה או שיש לכם נקודת חן חדשה, עליכם להגיע לרופא כדי לבחון את הבעיה יותר לעומק. אבחון סרטן העור על ידי רופא מתבצע תחילה על ידי בדיקה של דרמוסקופ, מכשיר שמאפשר לבחון את הרקמות העמוקות יותר בעור. במהלך הצפייה יבחן הרופא כל נקודה חשודה כדי להבין האם יש צורך בהסרה שלה ולאחר מכן ימליץ למטופל את חוות דעתו. לאחר ההרה יישלח העור לבדיקת מעבדה שם יבינו מה עומד מאחוריה וממה נגרם הגידול, האם הוא שפיר או סרטני, וכך יהיה ניתן להמשיך את הטיפול בהתאם למצבו המדויק של המטופל.

אבחון סרטן העור באמצעות ביופסיה

הביופסיה היא בדיקה שבה שואבים את התאים מרקמה מסוימת ובודקים מה ההרכב שלה. בדיקה מתבצעת באמצעות מיקרוסקופ והיא חלק מאבחון של סרטן עור שלמעשה חותם את הנושא ומודיע האם באמת מדובר בגידול סרטני ויש צורך בטיפולים נוספים או שמא מדובר בגידול שפיר שאינו מסוכן. הבדיקה יכולה להתריע בפני גרורות נוספות של הסרטן בגוף המטופל.